Veel gestelde vragen

De verhuur is gestart! Schrijf je in op een beschikbare woning. Zodra toewijzing mogelijk is op basis van beschikbaarheid in relatie tot het inkomen, ontvang je hiervan per e-mail bericht. Beschikbare woningen worden dagelijks toegewezen aan reserve kandidaten. Inmiddels zijn er meerdere reserve kandidaten, het kan dus zo zijn dat jouw voorkeurswoningen al toegewezen zijn aan andere kandidaten. Jouw voorkeuren worden automatisch opgeslagen.

Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Deze antwoorden zijn echter aan verandering onderhevig en worden met regelmaat geüpdatet. Aan de antwoorden kunnen geen rechten worden ontleend en zijn niet bedoeld als onderdeel van de huurovereenkomst. De definitieve voorwaarden en onderdelen worden vermeld in de overeenkomst.

Bekijk het actuele aanbod in de woningvinder en schrijf je in voor de beschikbare woningen. Zodra er een toewijzing mogelijk is, ontvang je een bericht van ons via de e-mail.

Algemeen

Ben je op zoek naar een woning die je kunt delen bijvoorbeeld met goede vriend, familielid of kennis?  Dan zijn de co-living woningen van 2PEER iets voor jou!
In een 2PEER woning, woon je samen maar ook apart. Je deelt de woning met je medehuurder, maar beschikt wel over je eigen privé kamer en badkamer. Zo deel je de kosten van een ruim appartement en werk je mee aan het duurzaam gebruiken van ruimte. In een co-living woning huur je samen met je medehuurder op één huurcontract.

Je bent samen verantwoordelijk voor de huurpenningen. Je kunt dus alleen samen opzeggen of je zoekt zelf een nieuwe medehuurder.  Je hebt de mogelijkheid voor co-optatie, waarbij je een nieuwe medehuurder mag introduceren. Je nieuwe medehuurder dient wel zelfstandig aan de gestelde inkomenseisen en voorwaarden te voldoen.

Bij de 2PEER woningen wordt een stofferingspakket geleverd van ongeveer €30 per maand. De specificaties hiervan volgen nog.

Wil je ook in een 2PEER co-living woning? Schrijf dan samen in met je huisgenoot als medehuurder, dan zorgen wij ervoor dat je ook samen een toewijzing ontvangt en met elkaar in een co-living woning kunt wonen. Wees er echter snel bij! Er zijn slechts 20 co-living woningen. De 2PEER woningen vind je in de woningvinder door bij het filter “Type” Co-living te selecteren.

Wonen in De Steyn betekent automatisch dat je toegang krijgt tot de services van LIVVIN. Bij LIVVIN brengen we bewoners met elkaar in contact, door er te zijn in de huiskamer, leuke events te organiseren en een digitaal platform aan te bieden. Want samen is alles leuker! Je vindt naast gebouw B de gemeenschappelijke LIVVIN ruimte.

De LIVVIN app is het centrale communicatiemiddel. Zo leer je op een laagdrempelige manier je buren en de woonomgeving kennen, blijf je op de hoogte van evenementen in de buurt en regel zaken omtrent je woning.

Geen web zonder actieve spin. Op locatie is er een Community Manager aanwezig, is het niet fysiek, dan wel online. Een toeziend oog, een helpende hand of een kartrekker bij een initiatief of event.

De inschrijving is online. Dit is vergelijkbaar met een papieren inschrijving, die vaak gebruikt wordt. Maar door de digitale verwerking kunnen wij sneller reageren en je kunt alles gemakkelijk vanuit huis organiseren. De inschrijving bestaat uit verschillende onderdelen en in deze stappen worden diverse controles uitgevoerd:

  • Inschrijven
    Dit doe je online via de website. Je selecteert de beschikbare woningen van je voorkeur, die passen bij je inkomenssituatie. Tijdens de inschrijfperiode van ca. 2 weken kun je woningen selecteren en je documenten uploaden om je dossier compleet te maken.
  • Voorlopige toewijzing
    De woningen worden vervolgens toegewezen onder alle kandidaten die zich volledig hebben ingeschreven en alle documenten hebben geüpload. Bij meerdere inschrijvingen op één woning wordt die middels een digitale loting toegewezen.

De voorlopige toewijzingen worden bekend gemaakt per e-mail
Wanneer je een voorlopige toewijzing ontvangt, kun je deze vervolgens accepteren of verwerpen. Indien je de voorlopige toewijzing hebt geaccepteerd, zullen wij vervolgens de uitgebreide finale credit check uitvoeren. Dit houdt onder andere in dat wij bijvoorbeeld BKR-registraties checken en indien nodig werkgevers nabellen.

  • Eindcontrole en definitieve acceptatie
    Wanneer je dossier o.b.v. de credit check e.d. volledig akkoord bevonden is, krijg je per e-mail bericht dat je dossier is goedgekeurd en krijg je de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening aangeboden. Deze onderteken je digitaal middels IDIN. Wijzigingen door de huurder op de huurovereenkomst zijn helaas niet mogelijk.

Oplevering
Voorafgaand aan de oplevering ontvang je gedetailleerde informatie over de ingebruikname, verhuizing, energiecontracten enzovoorts. Zo mogelijk ontvang je minimaal 4 weken voor de sleuteloverdracht per mail bericht. Tijdens de sleuteloverdracht wordt je identiteitsbewijs gescand volgens AVG-richtlijnen op echtheid en registratie in vermissingen.

 

Je hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten/courtage. Voor (of tijdens) het ondertekenen van de huurovereenkomst dient de eerste maand huur en de eventuele borg te zijn/worden overgemaakt via internetbankieren. Een borg is niet standaard en wordt alleen gevraagd indien je niet (volledig) aan de inkomenseisen voldoet of zelfstandig ondernemer bent.

Zoals iedereen weet is er enorme schaarste op de woningmarkt. Hierdoor kunnen woningzoekers met beroepen die belangrijk zijn voor de stad geen betaalbare huurwoning in Utrecht vinden. Daarom willen wij geïnteresseerden met sleutelberoepen (onderwijzers, zorgmedewerkers en/of veiligheid  werkzaam in Utrecht) tijdelijk voorrang geven bij te toewijzing. Ben je werkzaam in één van deze beroepen, kan je dit aangeven in het inschrijfformulier.

De inschrijving voor De Steyn is gratis en kun je via de website starten.

Op basis van je inschrijving wordt er gekeken naar beschikbare woningen en de door jouw ingevulde gegevens. Als jouw inkomen aansluit op jouw voorkeurswoningen en de woning is beschikbaar volgt de voorlopige toewijzing. Het kan voorkomen dat er meerdere geschikte kandidaten dezelfde woning als hun voorkeurswoning geselecteerd hebben, in dit geval zal er geloot worden. Mocht jij niet bij de gelukkigen zitten die in de eerste ronde een woning toegewezen krijgt, dan word je automatisch op de reserve lijst geplaatst.

Ben je wel een van de gelukkigen die een woning toegewezen heeft gekregen, kan je de voorlopige toewijzing accepteren of weigeren. Accepteer je de woning dan wordt deze alleen voor jou gereserveerd!

Na acceptatie van de toegewezen woning ontvang je per mail een bevestiging met daarin de instructies voor de afronding van de huurprocedure. Vervolgens worden de dossier controles door ons uitgevoerd aan de hand van een koppeling met de Huurcheck omgeving. Je ontvangt de mail naar deze beveiligde omgeving, nadat je de toewijzing hebt geaccepteerd. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. De uitslag van deze toetsing volgt uiterlijk 10 werkdagen, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt.

Na positieve afronding van de toetsing en dossiercontroles, wordt het huurcontract aangeboden.

De 120 woningen worden naar verwachting opgeleverd in het vierde kwartaal van 2022. Let op, dit is een prognose. Vele professionals op de bouw zijn dagelijks bezig om deze mooie woningen op tijd op te kunnen leveren. Maar er kunnen onvoorzien omstandigheden zijn die de bouw vertragen of juist versnellen. Hierbij kun je denken aan weersomstandigheden zoals harde wind of vorst, maar ook het aanleveren van afbouwmateriaal.

Je bent vast heel nieuwsgierig hoe de woningen eruit komen te zien! Om je alvast een beeld te geven van de situatie en woningen kan je de artist impressies en plattegronden bekijken. Op de bouw is het niet mogelijk om gewoon even langs te lopen. Er zijn namelijk strenge veiligheidsrichtlijnen om ongevallen te voorkomen. Mogelijk komen er vanaf de start verhuur ook foto’s beschikbaar, of een online rondleiding. Deze vind je dan op deze website terug. Naast de impressies op deze website gaan we er alles aan doen om een kijkmoment te organiseren op de bouw.

Parkeerplekken zijn beperkt beschikbaar en worden toegewezen op basis van de beschikbaarheid. In het inschrijfformulier kan je je interesse voor een parkeerplaats vermelden. De toewijzing van de parkeerplekken zal voor het tekenen van de huurovereenkomst plaats vinden.

Alle woningen beschikken over een interne berging* en een aantal zijn voorzien van een externe berging. Bekijk de woningomschrijving om te lezen waar de berging zich bevindt.

De woningen worden verhuurd in de vrije sector. Het is daarom niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen.

Inschrijving

Stap 1: Inschrijven met voorkeurswoningen
Kies jouw voorkeurswoningen uit. Dit doe je via de kavelkaart, door te klikken op “woningvinder” in het menu. Je kunt hier de woningen aanklikken. Vervolgens kun je de woning toevoegen aan jouw inschrijving door te klikken op “voeg toe aan mijn inschrijving”. Rechtsboven in je scherm zie je dat de woning(en) aan jouw inschrijving zijn toegevoegd door het cijfertje bij het menu item inschrijven. Wanneer jij jouw voorkeuren (minimaal 1) hebt toegevoegd klik je op inschrijven om te beginnen met de inschrijving. Vul hier het inschrijfformulier in. Vervolgens ontvang je een e-mail met een link om een account te maken voor jouw online persoonlijk dossier.

Stap 2: Online persoonlijk dossier
Wanneer je het inschrijfformulier hebt ingevuld en verstuurd, ontvang je een e-mail waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor jouw persoonlijke online dossier (IDD). Hierin kan je jouw persoonlijke gegevens inzien en eventueel aanpassen. Daarna upload je het bewijs van inkomen in de card “documenten”. Dit kan een UWV document of een jaaropgave of een werkgeversverklaring zijn. Overige documenten zijn in deze fase van de inschrijving nog niet nodig.

Stap 3: Voorlopige toewijzing en huurreservering
We gaan op basis van jouw voorkeuren en ingevulde gegevens woningen toewijzen. Je ontvangt een eventuele voorlopige toewijzing altijd per mail. In de mail ontvang je ook de instructie hoe je de toegewezen woning kunt accepteren.

Op basis van je inschrijving wordt er gekeken naar beschikbare woningen en de door jouw ingevulde gegevens. Als jouw inkomen aansluit op jouw voorkeurswoningen en de woning is beschikbaar volgt de voorlopige toewijzing. Het kan voorkomen dat er meerdere geschikte kandidaten, dezelfde woning als hun voorkeurswoning geselecteerd hebben, in dit geval zal er geloot worden. Mocht jij niet bij de gelukkige zitten die in de eerste ronde een woning toegewezen krijgt, dan wordt je automatisch op de reserve lijst geplaatst.

Ben je wel een van de gelukkige die een woning toegewezen heeft gekregen en je kiest ervoor om de voorlopige toewijzing te accepteren, dan word je gevraagd om de betaling van de huurreservering van € 75,- te voldoen . Met deze huurreservering bevestig je de acceptatie van de toegewezen woning. De woning is dan alleen voor jou gereserveerd!

Je ontvangt de huurreservering retour na ondertekening van het huurcontract, uiterlijk een week voor de oplevering van je woning.

Stap 4: Huurcheck
Na acceptatie van de toegewezen woning ontvang je per mail een bevestiging met daarin de link naar de beveiligde Huurcheck omgeving van De Steyn. Dit is een beveiligde omgeving via een koppeling met je DigiD. Hierin worden de gegevens gedeeld die noodzakelijk zijn voor de toetsing voor het huren van een woning. Het is mogelijk dat er gevraagd wordt naar aanvullende documenten die nodig voor het beoordelen van de inkomenssituatie. We toetsen je gegevens op echtheid en bekijken je inkomenssituatie en betaalverleden. De uitslag van deze toetsing volgt uiterlijk na 10 werkdagen, mits alle benodigde gegevens en documenten beschikbaar zijn gesteld door jou. Mochten er toch documenten ontbreken kan het voorkomen dat de toetsing langer duurt. Als er in deze toetsing falsificaties naar voren komen zal de huurreservering niet geretourneerd worden.

Stap 5: Contract | Retour huurreservering
Na positieve afronding van de Huurcheck ontvang je het huurcontract. De huurreservering wordt teruggestort nadat je het contract hebt ondertekend in de week voor de sleuteloverdracht en oplevering van jouw appartement. Als je besluit het aangeboden contract na positieve afronding van alle controles niet te accepteren, dan vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.

Stap 6: Sleuteloverdracht
Nadat het contract is ondertekend word je geïnformeerd over de exacte datum van sleuteloverdracht en de verdere opleverprocedure. Het is mogelijk dat er bij de ondertekening van de huurovereenkomst nog niet duidelijk is wat de exacte opleverdatum van je woning zal zijn. In dit geval ontvang je waar mogelijk, ca. vier weken van tevoren de definitieve datum voor de sleuteloverdracht.

Wij streven ernaar het verhuurproces zoveel mogelijk digitaal te laten verlopen. Door de digitale verwerking kunnen we sneller reageren, je beter ondersteunen en kun je vanuit huis alles organiseren. Vanzelfsprekend staan we jou ook graag persoonlijk te woord en helpen wij jou, zowel digitaal als persoonlijk, bij het vinden van de voor jou perfecte woning

Bij de inschrijving is een bewijs van inkomen voldoende. Op basis van de ingevulde gegevens in het inschrijfformulier volgt de toewijzing. Na acceptatie van de toewijzing worden aanvullende documenten opgevraagd waarmee de controles uitgevoerd worden.

Identiteit

  • Kopie legitimatiebewijs (paspoort of ID-kaart LET OP! Rijbewijs volstaat niet). Om identiteitsfraude tegen te gaan is het belangrijk om documenten aan te leveren die aan de AVG richtlijnen voldoen. Dit houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Hiervoor kun je gebruik maken van de KopieID app van de Rijksoverheid. Hoe je dit kan doen, lees je hier.
  • Een verklaring van je huidige verhuurder/hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen nodig als je niet inwonend bent. Ben je wél inwonend? Dan hoef je dit document dus niet aan te leveren.

Ben je in loondienst?

  • Werkgeversverklaring
  • Gewaarmerkt kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.

Voor zzp’er, zelfstandig ondernemers, directeur/aandeelhouders

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaarddocumenten aan te leveren:

  • Balans, winst- en verliesrekening van de afgelopen 2 jaar, opgemaakt door accountant/administratiekantoor
  • Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de Belastingdienst)
  • Een inschatting, door een accountant opgesteld, van het verwachte resultaat van het komende boekjaar
  • Recent Uittreksel uit het Kamer van Koophandel-register (niet ouder dan 3 maanden)
  • Bankgarantie van minimaal 3 maanden
  • Verklaring IB60

Ben je gepensioneerd/AOW-gerechtigd?

  • Jaaropgave van AOW en indien van toepassing pensioen
  • Inkomensverklaring van de belastingdienst
  • Kopie bankafschrift waarop storting van AOW en indien van toepassing pensioen zichtbaar is

 

Heb je een koopwoning?
Dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten én de huurkosten te dragen. Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:

De woning is verkocht:

  • (Voorlopige) koopakte
  • Jaaropgaven van hypotheekverstrekker óf een nota van afrekening

Je houdt de hypotheek aan:

  • Jaaropgaven van hypotheekverstrekker
  • Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten. Ook dien je er rekening mee te houden dat je vanuit de huurovereenkomst verplicht bent om je in te schrijven op het adres van de gehuurde woning. Eventuele hypotheekrenteaftrek komt hiermee te vervallen.

Scheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant of verklaring mediator, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.

Eigen vermogen
Indien je eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt kun je 10% van je eigen vermogen bij je bruto jaarinkomen optellen. Je dient het eigen vermogen bij ons aan te tonen, bijvoorbeeld door middel van een kopie van een bankafschrift van een Nederlandse bankrekening.

Om identiteitsfraude tegen te gaan is het belangrijk om documenten aan te leveren die aan de AVG richtlijnen voldoen. Dit houdt onder meer in dat je BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn. Hiervoor kun je gebruik maken van de KopieID app van de Rijksoverheid. Daarnaast is het belangrijk om de documenten via het beveiligde online dossier aan te leveren en niet via e-mail.

Toetsing en inkomen

Om in aanmerking te komen voor een woning in De Steyn is het van belang dat je aan de inkomensrichtlijnen kunt voldoen en geen negatieve BKR/incasso registratie hebt.

Als algemene richtlijn hanteren wij een inkomensnorm waarbij je bruto maandinkomen (inclusief vakantiegeld) minimaal gelijk dient te zijn aan 3,5 maal de huurprijs. Het tweede inkomen wordt voor de helft meegenomen in de inkomensnorm.

Voor de co-living appartementen hanteren wij een inkomensnorm waarbij je bruto maandinkomen (inclusief vakantiegeld) minimaal gelijk dient te zijn aan 3,5 maal de helft van de huurprijs per huurder.

Omdat een huurcontract wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar, is het belangrijk dat je ook op langere termijn de huur kunt betalen. Daarom kunnen wij alleen rekening houden met inkomen uit een regelmatig dienstverband  van minimaal 12 maanden. Heb je flexibel inkomen dan wordt gekeken naar de laatste 3 maanden  Het is wel van belang dat je arbeidsovereenkomst vast is voor de komende 12 maanden of minimaal een intentie heeft tot verlenging. Je kunt ook met een fase B of C uitzendcontract huren. Met alleen fase A kom je helaas niet in aanmerking.

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomensrichtlijnen, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.

Een lening via DUO kan niet mee worden gerekend als inkomen.

Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd.

Nee, het is niet mogelijk om te huren met een garantstelling. Om in aanmerking te komen voor een van de woningen dien je zelf een vast inkomen te hebben dat past bij de inkomensrichtlijnen.

Na de sluiting van de inschrijfperiode volgt een voorlopige toewijzing. De toewijzing wordt binnen 1 week na de sluiting van de inschrijfronde bekend gemaakt en vindt plaats op basis van de voorkeuren, inkomenssituatie en compleetheid van het dossier van de kandidaat. Als er meerdere inschrijvingen voor dezelfde woning zijn, dan wordt er geloot. De uitslag van de toewijzing is altijd per e-mail.

Na acceptatie van de voorlopige toewijzing volgt de eindcontrole en kan er contact opgenomen worden met derden voor financiële toetsing. Als de eindtoetsing positief is, volgt het huurcontract.

Het huurcontract onderteken je met IDIN/Ideal.

Een borg wordt niet standaard gevraagd, alleen in gevallen waarbij er extra zekerheid nodig is. Bijvoorbeeld wanneer je een eigen bedrijf hebt of wanneer je een tijdelijke arbeidsovereenkomst hebt. De hoogte van de waarborgsom wordt voordat je het contract ontvangt vermeld.

Huren

Je weet als huurder waar je aan toe bent. Geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s, geen waardevermindering. En groot onderhoud? Daar heb je geen omkijken naar. Ook reparaties worden voor je geregeld.

Je huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. Een voorbeeld: je geeft op 25 april aan dat je de huur wilt opzeggen, dan eindigt de huurovereenkomst op 1 juni. Bij de Co-Living overeenkomsten kun je na 9 maanden éénzijdig de huur beëindigen. De achterblijver zoekt dan een nieuwe huisgenoot en natuurlijk kunnen we je daarbij helpen. Lukt het niet een huisgenoot te vinden dan kan een huisgenoot toegewezen worden.

Ja, naast de huurprijs betaal je een voorschot aan service kosten. De exacte hoogte is nog niet bekend, maar zal naar verwachting ca. €98,- per maand bedragen.

Nee, de prijs op de website is de kale huur.

Kwaliteit en voorzieningen

De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Bedoeld om je een indruk te geven van hoe een woning er uit kan zien. Het is niet per se een weergave van de door jou gekozen woning. De woningen worden kaal opgeleverd met een afgewerkte badkamer, keuken en toilet. De indeling van de woning zie je op de plattegrond bij de woning. De ligging van de woning kun je zien op de kavelkaart.

Nee, de woningen worden voorzien van een complete keuken met inbouwapparatuur en een moderne badkamer. De keuken-en badkameropstelling vind je op de plattegronden.

De keukens zijn van het merk Bruynzeel en zijn uitgerust met alle benodigde keukenapparatuur van het merk ATAG. De inductie kookplaat heeft 4 zones. Sommige appartementen beschikken ook over 1 of 2 bridges waarmee je de kookzone kan vergroten om bijvoorbeeld te grillen. Ook zijn de keukens voorzien van een inbouw oven met magnetron, een ATAG koelkast met vriesvak en een vaatwasser XL geschikt voor 13 couverts. De keukenkasten zijn wit met RVS look grepen. Het werkblad is van Quartsiet in de kleur Easy Miner. Bekijk de woningomschrijving voor de afwerking van de keuken.

NB: Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend. De afwerkingen kunnen verschillen per appartement.

De wanden worden sausklaar opgeleverd. Het plafond is voorzien van wit spuitwerk.

Je mag de woning naar eigen smaak decoreren en inrichten. Het is toegestaan om de wanden te schilderen of te behangen. Deuren en kozijnen mogen niet geschilderd worden. En let op, bij het verlaten van het appartement dient de woning met witte wanden achtergelaten te worden.

De badkamer is modern afgewerkt en heeft een douche met douchewand, wastafel van Villeroy en Boch met enkele of dubbele kraan van Grohe, spiegel en elektrische handdoek designradiator van Plieger Florian. Sommige appartementen beschikken over een toilet met hangend wandcloset in de badkamer. In de woningomschrijving lees de exacte afwerking van het appartement.

NB: Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend. De afwerkingen kunnen verschillen per appartement.

Indien het appartement beschikt over een separaat toilet, is het toilet uitgevoerd met hangend wandcloset en fontein.

Co-Living woningen worden met PVC vloer en gordijnen verhuurd.

De studio’s worden ook voorzien van een PVC vloer.

De resterende woningen worden zonder vloer opgeleverd. Deze leg je als huurder dus zelf. Laminaat is toegestaan, mits er een juiste ondervloer wordt toegepast.

De woning wordt aangesloten op de centrale WKO installatie van Eneco waarmee wordt voorzien van warm tapwater, lage temperatuur verwarming (vloerverwarming in verblijfsruimten en badkamer) en hoge temperatuur verkoeling voor verblijfsruimten in de zomerperiode van 1 april tot en met 1 oktober.

Ja, er is een algemene fietsenstalling aanwezig